Monday, March 9, 2015

Kehidupan baru di Alkhobar, Saudi Arabia

5 Ogos 2014.

Inilah kali pertama aku terbang paling jauh dari Malaysia. Selama tujuh tahun bekerja dan berjaya menggenggam segulung ijazah sarjana akhirnya aku berhenti kerja jugak. Akhirnya aku yang tidak pernah terfikir untuk menetap di luar negara kini menjalani rutin-rutin harian sebagai suri rumah di Alkhobar, Arab Saudi.

Banyak yang aku takutkan. Takut-takut tak mampu nak biasakan diri sebagai penganggur, hidup hanya berkisarkan aktiviti-aktiviti suri rumah setiap hari, tidak boleh suka-suka hati keluar rumah seorang diri, tidak ada pendapatan, tidak ada kuasa beli belah dan macam-macam lagi. Paling aku takut kalau-kalau kami suami isteri bergaduh, mana aku nak lari?

Pejam celik dah 8 bulan aku di sini. dah berubah 360 darjah kehidupan aku dan aku pun dah terbiasa dengan kehidupan sebagai suri rumah. Tapi aku jadi cengeng kalau suami tak ada. dialah satu-satunya kawan aku di sini. kalau dia outstation ke luar negara 2-3 hari aku tak boleh tidur dibuatnya. Fikir-fikir balik mampu ke aku nak balik ke kehidupan lama, bekerja dan tinggal jauh dari suami?

Banyak yang aku nak ceritakan tapi sebagai permulaan cukuplah ini dahulu. nah aku belanja pemandangan luar tingkap bilik tidur aparment kecik kami di sini.

No comments:

Post a Comment